fbpx
‘Masugro regelt het gewoon’
Blog

‘Masugro regelt het gewoon’

Jasper van Riessen op 18 jan 2022

Toen Filoform ging verhuizen, was het een mooi moment om op zoek te gaan naar een nieuwe IT-partner. Arie van Ramshorst, IT-manager bij Filoform Group, vertelt waarom de keuze op Masugro is gevallen en hoe de samenwerking bevalt.

Slimme oplossingen voor kabelnetwerken

Filoform is al ruim zestig jaar ontwikkelaar en producent van slimme oplossingen voor het verbinden, afdichten en beschermen van ondergrondse kabelnetwerken. Onze slogan is dan ook: ‘Connect Seal Protect’. Sinds de opkomst van glasvezel, leveren we afdichtingen voor glasvezelnetwerken. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Geldermalsen en daarnaast hebben we vestigingen in het Verenigd Koninkrijk en in Duitsland.

Nominatie duurzaamste bedrijf van Nederland

Sinds 2018 is ons hoofdkantoor gevestigd in een duurzaam, volledig gasloos pand, voorzien van zonnepanelen, ledverlichting en een warmte-koude-opslag-installatie. Ons wagenpark bestaat vrijwel helemaal uit elektrische auto’s. We doen wat er maar mogelijk is om onze CO2-voetafdruk te beperken. De behaalde CO2-reductie over de afgelopen zes jaar was meer dan negentig procent. In 2020 zijn we dan ook genomineerd voor het Duurzaamste bedrijf van Nederland.

Nadenken over IT-infrastructuur

Begin 2017 ontstonden de plannen voor ons nieuwe pand. Daar komt nogal wat bij kijken, ook als je het hebt over je IT-infrastructuur. Ons hele netwerk moest opnieuw worden opgezet, we hadden plannen om over te stappen naar de cloud en zochten naar slimme manieren om meer te automatiseren. In 2018 zag ik een berichtje van Masugro voorbijkomen, dat ging over bedrijfsnetwerken en de cloud. Ik reageerde via de mail en in no time kwam er een antwoord terug, gevolgd door een telefoontje. Dat eerste gesprek was direct al heel prettig. Er was echter één maar: we hadden al een IT-provider. En ook al ging er weleens iets mis, we wilden niet zomaar afscheid nemen.

Nieuwe plannen, nieuw gebouw, nieuwe IT-partner

We hebben toen onze uitdagingen bij beide partijen neergelegd en de reacties vergeleken. Toen was de kogel al snel door de kerk. We hadden nieuwe plannen, een nieuw gebouw, daar hoorde een nieuwe IT-partner bij: Masugro. Een beslissing waar we geen spijt van hebben gekregen. Het team dacht direct mee over alles wat op ons afkwam op IT-gebied, zoals de infrastructuur in ons nieuwe pand, de overgangsperiode waarin we twee productielocaties draaiende moesten houden en de inrichting van de nieuwe serverruimtes.

De beller is sneller

We begonnen met het uitbesteden van de dagelijkse helpdeskfunctie via een ticketsysteem. Dat kan natuurlijk via e-mail, maar gelukkig zitten Masugro en wij op één lijn: de beller is sneller. Inmiddels is het takenpakket dat we aan hen hebben uitbesteed behoorlijk uitgebreid. We hebben de overstap gemaakt naar de cloud met Microsoft 365 en er draaien een aantal pakketten on premise op een Microsoft Azure Tenant. Het Verenigd Koninkrijk zat al op ons netwerk, maar Duitsland nog niet. Die overstap heeft Masugro ook begeleid.

Continuïteit

Sinds mei 2019 valt Filoform onder de paraplu van CRH plc, een wereldwijde toonaangevende onderneming in bouwmaterialen. CRH is een beursgenoteerd bedrijf. Dat betekent dat we SOX-compliant moeten zijn en dat vereist ook weer het een en ander van onze IT-infrastructuur. Hetzelfde geldt voor securitymaatregelen, daarin is Masugro ook heel actief. Op dit moment hebben we een dedicated engineer van Masugro vijf halve dagen per week bij ons op locatie zitten. Die capaciteit is eenvoudig uit te breiden, wanneer we daar behoefte aan hebben. Zo is er bijvoorbeeld altijd een back-up bij afwezigheid door vakantie of om een andere reden. Dat zorgt ook voor een stuk continuïteit.

Goed geregeld

We ervaren de samenwerking met Masugro als heel positief. De lijntjes zijn heel kort en ze denken heel proactief met ons mee. Thuiswerken was zo’n ding. Voor de meeste mensen was dat al heel goed geregeld met onze toekomstbestendige infrastructuur, maar er waren ook functies waarvoor dat wat minder vanzelfsprekend was. Masugro heeft het gewoon geregeld. Zo moest er voorheen altijd iemand van verkoop op locatie aanwezig zijn, inmiddels is er een intercombel bij de voordeur. Als een bezoeker zich daar meldt, kan elke willekeurige kantoormedewerker opnemen en na een korte check de persoon binnenlaten in de wachtruimte. Vervolgens wordt de juiste collega geïnformeerd en wordt de bezoeker opgehaald. Dit kan gewoon op afstand. Makkelijk toch?

Meer weten?

Wist jij al dat je Masugro ook voor deze werkzaamheden in kan schakelen? Wil je meer weten? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via 088 040 8200 of maak direct een Teams-afspraak met onze strategische consultant. We leren je graag kennen.

Nieuwsbrief ontvangen?

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en de meeste recente ontwikkelingen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!