fbpx
Innovatie en groei: Masugro's jaar in review
Blog

Innovatie en groei: Masugro’s jaar in review

Jasper van Riessen op 20 dec 2023

De feestdagen staan voor de deur en 2023 loopt langzaamaan ten einde. Een uitgelezen moment om even terug te blikken. Het afgelopen jaar stond voor Masugro in het teken van groei, niet alleen op het vlak van projecten en klantenrelaties, maar ook als het gaat om de impact van technologie op de zakelijke wereld. In deze blog zoomt Jasper van Riessen, mede-eigenaar van Masugro, in op de hoogtepunten van dit jaar en blikt hij even vooruit naar wat 2024 te bieden heeft.

Succesvolle projecten en mooie samenwerkingen

Voor het 25e jaar op rij hebben we weer met enorm veel plezier onze klanten bediend. Samen hebben we mooie dingen bereikt, zeker op het gebied van CIS-controls en veiligheid. Bij veel organisaties hebben we ook flinke stappen gemaakt in het efficiënter maken van de operationele processen. Denk bijvoorbeeld aan het inrichten van Microsoft Windows Autopilot-configuraties, waardoor het proces van in- en uitdiensttreding van personeel zo soepel mogelijk verloopt met zo min mogelijk inspanning van de HR-afdeling. Een fijne en heel kostenefficiënte oplossing. Hoewel we nog een of twee klanten hebben die gebruikmaken van een Exchange on-premise server, zijn de meeste organisaties inmiddels overgestapt op het gebruik van een moderne werkplek in de cloud en benutten ze volop alle beschikbare mogelijkheden. Wat we natuurlijk vooral niet mogen vergeten, is dat we sinds begin maart de trotse bewoners zijn van ons nieuwe kantoor aan de Wiltonstraat 41 in Veenendaal. We waren ons oude kantoor ontgroeid en dit nieuwe kantoor past weer perfect bij de ambities die we hebben.

De rol van AI en automatisering

Als iets dit jaar de wereld in het algemeen en de IT-wereld in het bijzonder heeft beziggehouden, was het wel AI. Bij Masugro waaien we niet met alle winden mee. Dat AI veel dingen gaat veranderen is een ding dat zeker is. Toch geven wij – zoals altijd – de voorkeur aan een weloverwogen en strategische aanpak. We hebben de tijd genomen om de impact van AI zorgvuldig te analyseren. Zo hebben we niet alleen naar de kansen gekeken, maar ook naar de risico’s die het met zich meebrengt in kaart gebracht. Alles met als doel om goed te begrijpen hoe AI de toekomst van onze klanten en de automatiseringssector als geheel gaat beïnvloeden.

Nieuwe stappen in klantensamenwerking

We hebben ook grote stappen gezet in het nog verder optimaliseren van de samenwerking met onze klanten. In 2024 starten we met het inzetten van leadengineers. Dit betekent dat een aantal van onze collega’s zich als dedicated kennisdragers specifiek zullen richten op bepaalde klanten. De supportafdeling blijft zoals het is, maar de leadengineers zullen nauw betrokken zijn bij belangrijke wijzigingen en ontwerpaspecten, waardoor ze precies weten wat er speelt bij de klant. Het voordeel hiervan is dat we organisaties proactief van het beste advies en passende vervolgstappen kunnen voorzien.

Security

Ook in de dynamische wereld van cybersecurity blijven we vooroplopen. We zijn continu alert en altijd bezig met de beveiliging van de omgevingen van onze opdrachtgevers, zodat zij zich kunnen concentreren op hun eigen business. Daarnaast is de nieuwe NIS2-regelgeving in aantocht, die vóór 1 oktober 2024 geïmplementeerd moet zijn bij het groeiend aantal organisaties waar die voor van toepassing is.

Internationale vraagstukken

We zien ook dat onze klanten steeds vaker te maken hebben met internationale vraagstukken, met activiteiten in meerdere landen. Door CIS-controls en verbeterplannen te implementeren, kunnen alle vestigingen voldoen aan de juiste beveiligingsstandaarden en ontwerpvereisten. Hierin kunnen we echt een toegevoegde waarde leveren, door te zorgen voor een veilige en uniforme IT-omgeving over alle internationale locaties heen.

Versterking

Tenslotte zijn we heel blij dat we ons team hebben kunnen versterken met nieuwe getalenteerde en deskundige mensen. Zo kunnen we de kwaliteit van onze dienstverlening nog verder optimaliseren. Voor het komende jaar hebben we duidelijke speerpunten vastgesteld en met het team dat er nu staat, hebben we er alle vertrouwen in dat we onze doelen gaan realiseren. Kortom: we kijken uit naar weer een jaar van groei, samenwerking en succes. Met plezier!

Ook klaar voor 2024?

Of het nu gaat om het versterken van je beveiliging, het optimaliseren van je operationele processen, of het navigeren door de complexiteiten van internationale groei, wij staan ook in 2024 weer voor je klaar om je te ondersteunen. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via 088 040 8200, mail naar info@masugro.nl, of maak direct een afspraak voor een persoonlijk overleg. We leren je graag kennen.